Pizza!

Hej!Idag har jag gjort Pizza till middag.Jag hann inte ta några bilder innan så det får bli utan:/Aja,här är iallafall receptet:
PizzaDeg (4 små pizzor)
* ½ paket jäst
* 2½ dl fingervarmt vatten
* 2 msk olivolja
* 2 krm salt
* 6 dl vetemjöl special
Gör såhär:
1.Smula jästen i en stor bunke med fingrarna.
2.Häll i en liten skvätt av de fingervarma vattnet.Rör med en trädsked tills klumparna försvinner,häll sedan i resten av vattnet och olivoljan blanda sedan.
3.Måtta upp mjölet i en annan bunke,häll i saltet och blanda noga.
4.Häll i mjölblandningen i jästvattnet och rör ihop det till en deg.Använd gärna elvissp,men ta degkrokarna då.
5.Lägg över en kökshandduk och låt degen jäsa i minst 40 minuter.Förbered fyllningen sålänge.
Tomatsås:
* 1 gul lök
* 1 burk krossade tomater
* 2 msk tomatpure
* basilika
* salt
* peppar
Gör såhär:
1.Hacka löken fint.Fräs den i lite olja i en stekpanna.
2.Häll i de krossade tomaterna,tillsätt tomat pure,basilika,salt och peppar.
3.Låt koka i 7-10 minuter.
Efter jäsning:
1.Dela degen i fyra bitar.
2.Kavla ut degbitarna och lägg de på 2 plåtar(alltså 2 pizzor på en plåt).
3.Lägg på tomatsåsen och andra saker som du vill ha på din pizza tex,ost,skinka,tomat osv.
4.Grädda i 225 grader i 12 minuter.
5.KLART!Njut !

Kommentarer
Postat av: klara

jag åt också pizza igår, sjukt gott :D

Vad tycker du om att ha på då? (:

2011-01-04 @ 14:06:39
URL: http://indespicable.blogg.se/
Postat av: karen

fin blogg! :d

2011-01-04 @ 16:17:28
URL: http://karengainzaa.blogg.se/
Postat av: Clara (jag som har bloggen)

Klara:

Okej,jag brukar ha ost,skinka,tomat och oliver på min!

Det är gott=)



Karen:Tack!

2011-01-04 @ 17:53:51
URL: http://clerazbakning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0